ترفند و برنج

برنج هاشمی بهتره یا برنج طارم؟

برنج-هاشمی-بهتره-یا-برنج-طارم-نوشیکا

برنج هاشمی بهتره یا برنج طارم؟ در این مقاله با برنج نوشیکا همراه شوید تا پاسخ این سوال را کاملا دریافت کنید. همچنین ما در انتها گریزی به برنج‌های ایرانی ارزان قیمت مانند برنج شیرودی و برنج ندا خواهیم زد تا این برنج ها را هم با برنج‌های باکفیت‌تر مقایسه کنیم.

برنج ایرانی همواره در دسته بهترین برنج های دنیا قرار می گیرد. برنج های ایرانی در انواع مختلفی کشت و عرضه می شوند که هر یک از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. برنج طارم و هاشمی دو نمونه از بهترین برنج های ایرانی هستند. سوالی که بسیاری از افراد با آن مواجه می شوند این است برنج هاشمی بهتره یا برنج طارم؟ با ما باشید تا این دو برنج محبوب را مقایسه کنیم.

مقایسه برنج های هاشمی و طارم از نظر شکل ظاهری

به طور کلی برنج های طارم در مقایسه با برنج های هاشمی ظاهری استخوانی تر دارند. به عبارتی بسیاری از آشپزان برنج های طارم را در مقایسه با برنج هاشمی چلویی تر می شناسند و توصیه می کنند برای مهمانی ها از این برنج استفاده شود.

برنج های هاشمی ظاهری تپل تر دارند. به همین دلیل معمولا برای مهمانی ها پیشنهاد نمی شوند؛ اما طعم آن ها بی نظیر است‌.

مقایسه برنج های طارم و هاشمی از نظر عطر؟

اگر در مورد عطر برنج ها برایتان سوال پیش آمده که برنج هاشمی بهتره یا برنج طارم؟ باید بگوییم که هر دوی این برنج ها دارای عطر و بوی یکسانی هستند.

مقایسه برنج های طارم و هاشمی از نظر کیفیت و طعم

مقایسه دیگری که می توان در مورد برنج های طارم و هاشمی آن را مطرح کرد، کیفیت این دو برنج است. برنج طارم متعلق به استان مازندران و برنج هاشمی متعلق به استان گیلان است. هر کدام از این برنج ها در این مناطق رشد و کیفیت بهتری دارند؛ زیرا با چنین شرایط آب و هوایی سازگاری دارند.

بنابراین کشت این برنج ها در چنین مناطقی باعث شده تا آن ها کیفیت بی نظیری داشته باشند. شرایط کشت این دو برنج ایده آل است؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت از نظر طعم نیز در وضعیت یکسانی قرار داشته باشند.

جمع بندی

برنج های هاشمی و طارم دو نمونه از بهترین برنج های ایرانی هستند‌. این دو برنج معروف و محبوب درصد فروش بالایی دارند؛ به همین علت بسیاری از افراد نمی دانند برنج هاشمی بهتره یا برنج طارم؟ ما در این مطلب این دو برنج را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دادیم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

همانطور که به شما قول دادیم حالا بررسی هم روی برنج‌های ارزان قیمت مانند برنج ندا و برنج شیرودی خواهیم کرد. باید توجه کنید که برنج‌هایی مانند برنج ندا و برنج شیرودی در مقابل برنج طارم و برنج هاشمی شاید حرفی برای گفتن نداشته باشند ولی از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه هستند.

برنج‌های ارزان قیمت ایرانی که شامل برنج‌های مختلف می‌شود از نظر کیفیت، کیفیت قابل قبولی دارند و از نظر قیمت در رده قیمتی برنج‌های خارجی بی‌کیفیت هستند. پس قطعا زمانی که شما قصد خرید برنج ارزان قیمت داشته باشید بهترین انتخاب برای شما این برنج‌ها خواهد بود. زیرا این برنج‌ها هم کیفیت برنج‌های ایرانی را با خود یدک می‌کشند و هم کیفیت قابل قبولی دارند.

بی شک از نظر کیفیت شما هیچگاه نمی‌توانید برنج شیرودی را با برنج هندی یا پاکستانی مقایسه کنید. زیرا این برنج‌های خارجی بسیار ثقیل‌الهضم هستند و گاها معده را به شدت اذیت می‌کنند. حتی همانطور که شما هم شنیده‌اید معروف است که برنج هندی را به نام برنج پلاستیکی می‌شناسیم که این نشان دهنده کیفیت بسیار پایین برنج خارجی است.

پس برای خرید برنج چنانچه قصد خرید برنج‌های بالای 100 هزارتومان را دارید بهترین گزینه برای شما می‌تواند برنج‌های طارمی اصیل و باکیفیت باشد و برای خرید برنج‌های ارزان قیمت هم برنج‌هایی که به شما معرفی کردیم قطعا می‌تواند شما را راضی نگه دارد. پس با خیال راحت می توانید آنها را مصرف کنید و از آن لذت ببرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *